Menü

NTP-KTK-M-20-B „Színpadra vezető úton 3.”

ITT ELÉRHETŐ >>>Beszámoló NTP-KTK-M-20-B kódszámú „Színpadra vezető úton 3.” című pályázat

2022.06.30-án lezárult az NTP-KTK-M-20-B kódszámú „Színpadra vezető úton 3.” című pályázatunk. A pályázatot az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a Nemzeti Tehetség Program végrehajtásának 2019–2020. évi cselekvési programja alapján hirdette meg a hazai kettős vagy többszörös különlegességű tehetségeket segítő, tehetséggondozó programok támogatására.

A projektet 2020.06.10. - 2020.09.07. között több szakmai megbeszéléssel indult, ebben a tanári karunkból 10 fő vett részt, összesen 36 órányi ráfordítással. A budapesti, pestmegyei tehetségígéretek kiválasztása 7 alkalommal meghirdetett (18 órában), összesen 47 tehetségígéret megtekintésével folytatódott. A tervezett vidéki tehetségígéretek felkutatása a járványügyi helyzet miatt módosult, az elmúlt 30 év szakmai kapcsolatain keresztül mozgósítva, jutottunk el, a Nagykanizsai Tankerülethez tartozó Zrínyi Miklós –Bólyai János Általános iskolához, akikkel együttműködési megállapodást kötöttünk. Növendékeik a projekt szempontjából is releváns összetételű: roma, hátrányos helyzetű, egyéb kisebbséghez tartozó tehetségígéretek. Szakembereink a célcsoportba tartozó közel 150 növendéket megnéztek, elbeszélgettek velük, felmérve tehetségüket (3 óra). 63 tehetségígéret került beazonosításra, a létszám, és a járvány miatt négy kiscsoportba kerültek beosztásra. Kanizsai gyerekek csoportos foglalkozásai (összesen 67 óra) során alkalmaztuk a digitális oktatást is, oly módon, hogy mindvégig egy helybeli tanárnő biztosította a helyszíni segítséget, és iskolán tanárnője digitálisan, illetve később többször is helyszíni oktatásokat tartott. A foglalkozásokról naplókon kívül több fénykép, és videofelvétel is készült. A kiválasztott új budapesti és a korábbi tehetséggondozó programban résztvevők, alapfokú és párhuzamos képzésben a két tanévet átfogó projektben összesen 261 órában, összesen 126 növendékünk részesült tehetséggondozásban a korábbi években megkezdettek folytatásaként. Ebből a tehetségígéretek bemutatóra való felkészítése 24 órát, a termi főpróbák összesen 9 órát vettek igénybe.

Kiegészítő vállalásként a mentori program került megvalósításra. Továbbá a kanizsai gyerekek színházlátogatása, kulisszajárása, a színpaddal való ismerkedése a Stefánia palotában 2022.06.11-én megtartott szakmai nap keretében, a költségek minimalizálása érdekében egybekötve az első nagyszínpadi próbájukkal, és fellépésükkel. A programon a 63 gyermekből 33-an tudtak részt venni, ami egy életre meghatározó élményt nyújtott a számukra, egy színházi gépezetet testközelből látni, és egyben az első nagyszínpadi fellépésüket is megélni. Kiemelendő, hogy iskolánk növendékeivel együtt léphettek fel. Kismentorok segítségével, színpadi háttéremberekkel, ügyelőkkel, világosítókkal, és az iskolánk növendékeivel és tanáraival is tudtak beszélgetni.

A tánc világa speciális, így speciális tehetségazonosítására van szükség. Számunkra a program keretében, kizárólag a szubjektív módszerek jöhettek szóba. A tehetségígéretek felkutatását differenciáltan, az adott környezet szubkultúrájának megfelelően végeztük. A vidéki tehetségígéretek felkutatása a járványügyi helyzet miatt módosult. Nem volt lehetőség vidéki utakra, ezért az elmúlt 30 év szakmai kapcsolatait mozgósítva, jutottunk el, a Nagykanizsai Tankerülethez tartozó Zrínyi Miklós –Bólyai János Általános iskolához, akikkel együttműködési megállapodást kötöttünk. Növendékeik a projekt szempontjából is releváns összetételű: roma, hátrányos helyzetű, egyéb kisebbséghez tartozó tehetségígéretek. Továbbá a megfelelő érdeklődést, infrastrukturális hátteret is biztosítottak.  Szakembereink közel 150 növendéket megnéztek, elbeszélgettek velük, felmérve tehetségüket. 56 tehetségígéret került beazonosításra, a létszám, és a járvány miatt négy csoportba kerültek. A Budapest és környéki - tehetségígéretek felkutatása a járvány miatt meghirdetett hét időpontban történt, ahová jelentkezhettek az érdeklődők. A válogatás során 47 gyermekből azokat a gyerekeket azonosítottuk, akiknek speciális képzésre volt szükségük, különleges képességeik kibontakoztatásához. Őket integráltuk az AMI képzésünkbe. A korábbi tehetséggondozó program folytatásaként, az alapfokú és párhuzamos képzésben tanulók számára is folytattuk a tehetséggondozást, és a mentor programot.

A tehetségígéretek kiválasztását a csoportok kialakítása követte, majd megkezdődtek a csoportos foglalkozások. A legfontosabb rövid távú eredmény a gyerekek megszokott környezetéből való kimozdítása, új élmények és az élet továbbá a művészet addig ismeretlen területeit is megismerhették Tágult látóterük, a nyilvános fellépésük (Stefánia palota) során nem csak életük első színpadi fellépésére kerülhetett sor, de megismerkedhettek a színpad varázsával, szabályaival, melyből motivációt meríthettek a jövőjükre nézve.

A tehetségfejlesztésben alapelv, hogy a tehetségígéretek fejlődése szempontjából a legkedvezőbb a megszokott iskolai környezet. Ezért is kötöttünk együttműködési megállapodást a Nagykanizsai Tankerülethez tartozó Zrínyi Miklós –Bólyai János Általános iskolával, hogy a kiválasztott tehetségígéretekkel helyben, külön foglalkozások keretében, kis csoportokban foglalkozhassunk, képességeiket, személyiségjegyeik fejleszthessük. A komplex tehetségfejlesztésre jellemzően, az átlagot meghaladó zenei, ritmikai és mozgáskészségű képességű gyerekeket válogattunk ki, és a projekt keretein belül fejlesztettük tehetségüket, hozzáállásukat, tágítottuk látókörüket, új élményekkel gazdagítva őket. Természetesen egy komplex tehetséggondozást nem lehet 60 órába behatárolni, hosszú évek munkája szükséges ennek megvalósításához, ezért is fontos, hogy projektünk a korábbi évek tehetséggondozását is folytatta, biztosítva a tehetségígéretek hosszú távú fejlődését. Projektünk a komplex tehetséggondozás 2 fázisát is magába foglalta: Az első alapozó rész, a kanizsai gyerekekkel való 67 órás foglalkozásokban, vidéki roma és más hátrányos helyzetű kisebbségekhez tartozó gyermek kiválasztásával, integrált csoportokban történő foglalkozásokkal (tánc, személyiség fejlesztés, motiváció, önismeret, alkalmazkodás, felelősségvállalás).  Az „alapozó” szakaszban résztvevők ugyan akkor személyes tapasztalatot is gyűjthettek: egy színház alapvető működésével kapcsolatban, a színpadon való fellépés örömét is megízlelhették, továbbá a projektben segítő Kismentorokkal és iskolánk növendékeivel közös élményeket szerezhettek, ami minden résztvevő számára felemelő és motiváló élményt nyújtott.

Kötelezően választandó egyéb kiegészítő tevékenységek közül egyet vállaltunk, de kettőt valósítottuk meg:1.A részvevők tehetségeknek mentori támogatást nyújtottunk. Ezen túl, a felvett tehetségígéretek munkáját kortárs mentorok is segítették a fejlődésüket és integrációjukat. 2. A programban részt vevő tehetségek bemutatkozását biztosító nyilvános, legalább 3 órás szakmai nap vagy tehetségnap megszervezése: két alkalommal biztosítottuk a nyilvános bemutatkozás lehetőségét a Honvédelmi Kulturális Központ Stefánia palotában lévő színháztermében, 2022. februárjában és júniusában. Ezek kétnapos, naponta 6 órás elfoglaltságot jelentettek. A kanizsai gyerekek számára a második, júniusi szakmai napokon előadás nézést, színpad bejárást, és fellépési lehetőséget biztosítottunk.

Nemzeti Tehetség Program - 1823

@nemzetitehetsegprogram

Zuglói képzéseink

Madách Tánc- és Színművészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

 

Budapest XIV., Angol utca 75.

Iskolánkról bővebben

Budai képzéseink

Madách Táncművészeti Stúdió - Buda 

 

1114 Budapest, Bartók Béla út 62.

Stúdiónkról bővebben

Kövess minket Facebookon

Csatlakozz hozzánk Facebook-on és értesülj az iskolával kapcsolatos legújabb információkról, érdekességekről.

Iratkozz fel YouTube csatornánkra

Csatlakozz hozzánk YouTube-on és értesülj az iskolával kapcsolatos legfrissebb videókról.